Shopping Mall

Monday, May 23, 2011

Arrived at Mukah.

Salam..

Sebenarnya aku tiba di Airport Mukah kemarin (22/05/2011) jam 2pm. Tapi kemarin tiada kesempatan untuk update blog. So, now baru aku dapat update.

Ok, kemarin masa di Airport Miri aku ada book bilik di Pantai Harmoni Resort. Resort tu dekat dengan Politeknik Mukah, sebab tu aku pilih. Pastu harga bilik tu pun agak murah jugak. RM 50.00 satu malam. Sesuailah dengan bajet aku. Lagipun tuan punya resort tu offer mau ambil aku di Airport Mukah. So, sampai di Airport Mukah, tuan punya resort tu sudah tunggu aku. Makcik Hajah Dayang nama dia. Bila crita-crita dengan dia, rupanya dia dan suaminya, Pakcik Haji Hussien, bekerja di Poli Mukah sebagai kontraktor pembersihan. Dorang bukak kantin jugak di Poli Mukah. Sebab tu dia offer mau ambil aku dan akan hantar aku ke Poli esok paginya (hari ni la tu).

Sampai resort, aku masuklah ke chalet yang ada 2 single bed. Bilik tu ada bilik air dan tandas sendiri, ada heater, ada aircond. sesuai dengan harganya. Memandangkan resort tu tiada cafe atau restoran, maka pakcik Haji dan makcik Hajah tu pun ajaklah aku makan malam di bandar mukah. Sambil makan, pakcik haji cerita lah sedikit sebanyak pasal Bahagian Mukah ni. Aku pun tidak lepaskan peluang bertanya pasal keadaan jalan dari Mukah ke Sabah, sebab aku rancang mau bawa kereta dari Sabah ke sini nanti.

Pagi tadi baru aku lapor diri dengan pengarah Politeknik Mukah dan Ketua Jabatan Teknologi Maklumat dan Komunikasi (JTMK). Memandangkan belum ada kekosongan quarters pensyarah, jadi aku ditempatkan di Dabai Inn, hotel milik Poli Mukah. Poli bagi aku stay 1 minggu ni secara percuma sementara menunggu dapat rumah staf..

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda yang membina./ Thank you for your helpful comment.